Uitleg Move Dossier

Hoe werkt je move dossier? Check hier de video!

RE/MAX Totaal Makelaars legt uit hoe je MOVE dossier werkt!

Zojuist is er naar aanleiding van de verkoopopdracht een uitnodiging naar je verstuurd voor een Move Verkoopdossier.

Het online Move verkoopdossier gebruiken we o.a. om eenvoudig de benodigde stukken te kunnen uitwisselen. Je kunt bijvoorbeeld zelf je personalia invullen en ID bewijs uploaden.

Verder kun je het eigendomsbewijs*, het energielabel en indien van toepassing de documenten van de vereniging van eigenaren uploaden. Daarnaast vragen wij je om de Lijst van Zaken en de Vragenlijst in te vullen. Ook geven we je inzage in de presentatie en kunnen we je op de hoogte houden van afspraken.

*Let op: wij uploaden eigendomsbewijs en splitsingsakte (indien van toepassing), dus die kun je open laten.

Het Move dossier bestaat uit een aantal tabbladen, te weten:

  • Overzicht en acties
  • Woning
  • Documenten
  • Agenda

Tabblad Overzicht en acties:
Op dit tabblad vragen wij je jouw persoonlijke gegevens (en die van een eventuele partner) in te vullen alsmede een kopie van jouw paspoort/ID-kaart/Rijbewijs te uploaden. Je ID kan stapsgewijs AVG proof worden gemaakt; wij mogen geen pasfoto en BSN van jou bewaren en middels Move kan je deze eenvoudig onzichtbaar maken.

Tevens vragen wij je via dit tabblad de Vragenlijst en Lijst van zaken in te vullen.
Op de vragenlijst worden vragen gesteld over de woning zoals bijvoorbeeld het onderhoud, gebreken, bijzondere afspraken en eventuele huur-/leasecontracten. We vragen je hier in te vullen waar je kennis van hebt, je hoeft niet op zoek naar antwoorden.
Op de lijst van zaken kan worden aangegeven welke zaken meegaan, achterblijven of overgenomen kunnen worden.

Op dit tabblad tref je ook een totaaloverzicht aan van acties welke nog afgerond moeten worden en acties welke reeds volledig afgerond zijn. Door op het pijltje achter elk item te klikken kan je direct nog zaken aanvullen.

Ook tref je hier eventueel een overzicht aan van de gemaakte afspraken voor de geplande bezichtigingen en gedeelde correspondentie.

Tabblad Woning:
Onder dit tabblad tref je de volledige woningpresentatie aan.
Heb je vragen of aanvullingen op de tekst en/of kenmerken; ik hoor ze graag!

Tabblad Documenten:
Via dit tabblad kunnen de benodigde documenten worden geüpload.
Wij vragen je in ieder geval de volgende documenten te uploaden:

  • VvE documenten (bij een appartement)
  • Aanslagbiljet gemeentelijke heffingen
  • Energielabel (Let op; zonder energielabel mag een woning niet op Funda geplaatst worden)

Indien je de overige benodigde documenten per document als 1 bestand kunt uploaden zouden wij ook deze graag ontvangen. Mocht je niet over de mogelijkheid beschikken een document wat uit meerdere pagina’s bestaat in 1 keer te uploaden neem dan graag even contact met ons op. Dan verzorgen wij de upload!

De plattegronden zullen wij door de fotograaf laten maken en hoeven niet te worden geüpload.

Onder het tabblad documenten vindt je tevens de opdracht tot dienstverlening terug. Zodra deze opdracht tot dienstverlening klaarstaat ter ondertekening ontvang je een separate mail van ons waarin je wordt uitgenodigd om deze te bekijken en digitaal te ondertekenen.
Na ondertekening kan je deze opdracht altijd via je move dossier (tabblad documenten) bekijken en/of downloaden.

Tabblad Agenda:
Onder dit tabblad kan je de gemaakte bezichtigingsafspraken en de status hiervan terugvinden. Wij spreken onderling af of we alle afspraken hierin opnemen en hoe de bezichtigingsverslagen worden doorgegeven.